Florentina Onica - mezzosoprana, Iasi, Romania

Cronici

“Tragedia lui Carmen“, ultima fascinaţie la Naţional”

Carmen – Mezzosoprana Florentina Irina Onică

“...Este marele merit al regizorului Ion Caramitru, al celor trei distribuţii, al dirijorului Tiberiu Soare la pupitrul orchestrei Operei Române şi al scenografei Maria Miu. Nefericita Carmen, mesager al dragostei pure (sau filozofie a speranţei, sacrificiului şi nefericirii), care-şi vede morţi bărbaţii iubiţi (ultimul fiind vestitul matador Escamillo), a fost interpretată de Florentina Irina Onică (în distribuţia spectacolului văzut), nu ca o mezzosoprană de elită, ci ca o fermecătoare artistă totală... ”

Mircea M. Ionescu
Teatrul National Bucuresti, 2010, Iunie (online)

“Era asteptat debutul mezzosopranei Florentina Onica in rolul Rosinei...”

Rosina, Barbierul din Sevilia – Mezzosoprana Florentina Irina Onică

“Era asteptat debutul mezzosopranei Florentina Onica in rolul Rosinei. Solista nu a dezamagit nici de aceasta data. Redarea impecabila a partiturii, pana la amanunt, compunerea tot atat de atenta a miscarii si a gesticii, sublinierea ridicolului, proportionata cu bun gust, dar mai cu seama timbrul glasului, inefabila calitate prin care artista isi exercita atractia asupra auditoriului, au impresionat (pana si) pe cronicarul muzical, un cusurgiu prin definitie!”

Pr. Dr. Paula Balan
(critic muzical)
Revista de cultură Cronica, 2009, Noiembrie

“Premiere la Iaşi şi la Timişoara: Don Giovanni, regizat Beatrice Rancea”

Zerlina – Mezzosoprana Florentina Irina Onică

“...Foarte bună sub toate aspectele s-a dovedit Florentina Onică în Zerlina, simpatică, inteligentă, pregnantă şi sigură (şi) în plan vocal...”

Anca FLOREA
(critic muzical)
Observator Cultural, 2010, Decembrie (nr. 555)

“Don Giovanni de la Iasi”

“Vocile sunt exceptionale, iar interpretii au, sub gestul nobil al talentatei si frumoasei Beatrice Rancea, joc modern si convingator, umor si nebunie, miscari artistice ample si captivante. Si nu poti sa nu gandesti, cu gand dulce sau mai degraba amar, ca orice mare scena a lumii s-ar mandri sa aiba un Ciprian Marele, care da nastere, prin vocea sa fabuloasa, prin felul sau dezinvolt de a strabate scena si inimile, unui Don Giovanni viu, abil, splendid, ametitor. Ca orice mare teatru ar vrea-o pe Florentina Onica, interpreta cu haz, cu har, cu arta, a Zerlinei... ”

Alice Nastase
Revista Tango, 2010, Decembrie (online)

“Cu Ştefan Ignat în scenă”

Iocasta – Mezzosoprana Florentina Irina Onică

“Ce însufleţire poate exulta dintr-o făptură plăpândă ca aceasta, câte trepte poate urca spre afirmare, doar printr-o singură participare interpretativă, o solistă mai ieri debutantă pe scena Operei, dând nebanuită amploare expresivităţii unui rol de mică desfăşurare!... Emisia vocală a Florentinei Irina Onică a fost a unei veritabile tradegiene. Timbrul glasului sau o individualizează. Fiecare gest, fiecare sonem asociat cu fonemul corespunzător, deşi păreau necăutate, au facut parte dintr-un întreg arsenal de mijloace minuţios pregătite, prin care solista sculpta succesiv cateva ipostaze statuare. Iubirea care se oferă, superbia feminină în ţinută regală, presimţirea vaga a pericolului, zbuciumul interior de nestăvilit, paroxismul tragicului, resemnarea în faţa destinului, s-au perindat de la o secvenţă la alta şi au transmis o impresie persistentă celor care au desluşit că din matca şcolii ieşene se schiţează încă o traiectorie.”

Pr. Dr. Paula Balan
(critic muzical)
Revista de cultură Cronica, 2006, Ianuarie